środa, 19 maja 2021

Nigdy nie jest za późno

 Po raz kolejny napisała do mnie na FB matka osoby w nałogu. Zupełnie zdesperowana. Zawsze piszą to samo i po prostu ręce opadają. Syn od 11 lat pije, bierze narkotyki, teraz doszły leki. Z rodzicami kontaktuje się tylko jak coś chce. Przymusowe leczenie nic nie dało, wszystkim mówił ze "leczy się' tylko dlatego, ze rodzice mu kazali. O kolejnym odwyku nie chce słyszeć. Wielu nałogowców nie chce się leczyć. Facet stracił juz pracę i prawo jazdy i dalej odmawia leczenia. Może jak straci zdrowie to zmieni zdanie?

Ale nigdy nie jest za późno! Na odwyku w Kobiercu było dwóch facetów w wieku 70 plus. A Jacek z grupy wsparcia ( przypominam; jest to grupa dla byłych pacjentów prywatnego odwyku w Ściejowicach) był na odwyku cztery razy i za czwartym się udało. 

ja też w Kobiercu na odwyku przez kilka miesięcy uważałam, że nie potrzebuję leczenia aż zrozumiałam, że jednak potrzebuję. warto więc próbować. 

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak chcesz...a czarownica to inaczej Ta, Która Wie...bardzo mądra osoba. Magiczna

      Usuń
    2. Być może,nie wiem, że czarownica, to coś innego znaczy.
      Do dziś pamiętam ten duży plakat z Nią,
      znaczy z panią Dorota Terakowską i te oczy smutne jej zapamiętałam...
      w podstawówce wówczas pracowałam,
      nie wiem czy jeszcze już na starość,
      etat w bibliotece tam miałam,
      czy wcześniej to było.
      Nikt jednak nie był "Poczwarką" zainteresowany.
      Dopiero na starość, to przeczytałam.
      Sama jestem uwikłana w schizofrenię, alkoholizm,
      nikotynizm mego syna.
      Choć jego leczenie przymusowe w sądzie wygrałam,
      to jednak, niczego z tego nie wyszło,
      on mnie pobił znów, policja interweniowała
      i nie chce sie leczyc,
      a potem pandemia nastąpiła.
      I ten horror do dziś trwa,
      choc agresji z jego strony nie ma,
      ale ja, nic z życia nie mam,
      wszystko na niego wydaję,
      z mojej emerytury,
      wszak on tylko zasiłek 500 zł ma,
      a chce pić i jeść i palić.

      .

      Usuń
    3. W sumie teraz powinni "Poczwarkę"promować,
      wszak każde życie jest chronione,
      od poczęcia, no ale twoja matka z innej opcji była,
      i jakoś trudno by było im, jej dzis poglądy promować.

      Usuń
    4. Gdybyś napisała moja mama czarodziejka
      a nie czarownica,
      to inne skojarzenia bym miała.
      W końcu jest jakaś różnica.

      Usuń