wtorek, 16 stycznia 2018

Trzeźwość - jak żyć?

Trzeźwość to - jak mówią terapeuci - życie świadome i w prawdzie. Odpowiedzialne. Nagle zdajemy sobie sprawę, że wiele lat byliśmy w czynnym nałogu, że kłamaliśmy, oszukiwaliśmy a może nawet kradliśmy, że robiliśmy wiele złych, głupich rzeczy. I choć teraz mamy powody do dumy czujemy się czasem jak "najgorszy człowiek na świecie" z książki Małgorzaty Halber.
W filmie o nałogu i odwyku "Kiedy mężczyzna kocha kobietę" Meg Ryan po odwyku chce rozejść się z mężem, bo czuje się jak najgorszy człowiek na świecie, niegodna jego miłości.
Mamy powody do dumy bo jesteśmy trzeźwi, ogarnięci, zerwaliśmy z poprzednim życiem ale często ogarnia nas wstyd.
Przynajmniej ja tak mam choć nałóg to przecież choroba.
Czy ktoś z Was też czuje się niekiedy jak najgorszy człowiek na świecie? Mimo dumy i satysfakcji?

6 komentarzy:

  1. Ja się staram nie pić, kiepsko mi to wychodzi, zdawałam obowiązki domowe,a dzieci szkołę, pomocy

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam już tego wszystkiego dość, nienawidzę się za to.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem ze NIE ma złotego Śródka, ale ja już nie radzę sobie z tym

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko terapia Ci pomoże. Znajdź terapeutę uzależnień lub koniecznie idź na odwyk. Mnie bardzo pomógł. już nie tkne alkoholu wskutek tej terapii a chodze już drugi rok. To pomaga

    OdpowiedzUsuń
  5. JEST złoty środek: odwyk. Mnie skutecznie przeszła cheć picia i brania leków choć czasami mam ochote ale nie ulegam jej bo wiem co mnie czeka jak złamię abstynencje.Bardzo Ci polecam kuracje odwykową

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem również najlepsze efekty daje po prostu skuteczna terapia. Dlatego w miarę możliwości osobę uzależnioną ja bym skierował od razu do ośrodka leczenia alkoholizmu https://detoksfenix.pl/ w którym można uzyskać skuteczną pomoc.

    OdpowiedzUsuń