poniedziałek, 5 lutego 2018

Przyczyny uzależnienia

Tym razem krótko: jeszcze jedną wiedzę wyniosłam z terapii: wiedzę o tym, że to nie substancja uzależnia. Przyczyną uzależnienia są: rodzina dysfunkcyjna, poczucie odrzucenia i stres.
I nie mogę dociec - choć co tydzień chodzę  na terapie i zastanawiamy się razem - co było przyczyną u mnie? Zaczęłam pic na studiach bo wszyscy prawie pili. To była jedna wielka impreza choć uczyliśmy się dość dobrze. W końcu pewnie dojdę do tych przyczyn...I
chodzi o alkohol bo tabletki zaczęłam brać z prozaicznego powodu: nie mogłam spać.
Miałam wspaniałą rodzinę a nie dysfunkcyjną. Ale może - jak każda nietypowa rodzina - była trochę dysfunkcyjna? Tak naprawdę muszę  najpierw zrozumieć to pojecie bo w moim przekonaniu działała bardzo dobrze. Nie jest wcale łatwo znaleźć przyczyny.
Widzicie w swoim życiu te trzy przyczyny? Czy zupełnie inne?

2 komentarze:

  1. Myślę, że prędzej czy później tą przyczynę Twoi terapeuci pomogą Ci odnaleźć. Ja swoje znalazłem - jestem ich świadom i... Wszystko zaczęło się już dawno i ciągnęło się przez lata. Wiem, że pewne rzeczy wynikały z zachowań innych osób. Osób na które nie miałem wpływu, a teraz nie mam jakiegoś żalu.
    Na pewno wiedza na temat swoich przyczyn troszkę ułatwia nam pracę nad sobą. Jednak nie jest to takie łatwe i proste jakby się mogło wydawać.

    Pozdrawiam
    www.man-el.viktorianie.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Życie na trzeźwo nie jest proste. Ale ma swoją wielką jakość.

    OdpowiedzUsuń